.

HTML Javascript

zaterdag 7 maart 2020

                                           Maagdelijk wit


                                        Handen die jouw haren strelen
                                        jij bent de liefde op mijn-
                                        kussen van geluk
                                        jij laat mij dromen en laat je
                                        liefde stromen
      
                                        Ik kocht voor jouw hele kleine-
                                        witte bloemetjes, maagdelijk wit
                                        deze noemde men schildersverdriet
         
                                        En liefde ik vraag jouw-
                                        heb ik jouw maar alleen gedroomd
                                        of was je er echt
                                        verdriet van een schilder













                                               elise


                                       

6 opmerkingen:

  1. Je verblijd mijn hart weer met dit mooie gedicht. Dank je wel Elise.
    Liefs,
    Jeffrey

    BeantwoordenVerwijderen
  2. weermaals mijn dank lieve jeff



    lieve groet,
    elise

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een kussen van geluk, zo moet het zijn.

    Lieve groet,
    Hilly

    BeantwoordenVerwijderen
  4. nee de kleine bloementjes van schildersverdriet zijn maagdelijk wit en rein,
    vandaar de naam. bedankt Hilly voor je interesse

    lieve groet,
    Elise

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Kussen in maagdelijkheid was ook mooie titel geweest bij je mooie woorden. En het bloemetje ken ik ook wel. De naam van dit type plant is dan ook ontstaan omdat de plant erg moeilijk te schilderen is.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. ja Tine daarom noemt men deze plant schildersverdriet inverband het niet
    te schilderen is lieve Tine bedankt voor je interesse

    lieve groet,
    elise

    BeantwoordenVerwijderen