.

HTML Javascript

zaterdag 28 maart 2020

                                             Het virus en de natuur

                                             Hoe het virus voor de mens-
                                             heel levensbedreigend is
                                             maar voor de natuur heel-
                                             helend is
                                           
                                             Er is geen vervuiling meer-
                                             van uitlaatgassen
                                             De meeuwen eten weer-
                                             lekker uit de zee
                                             omdat de mens deze nu-
                                             niet leegschept
                                           
                                             De wolven op de veluwe
                                             en elders kunnen weer vrij-
                                             bewegen en leven wat een-
                                             must voor ze is
                                             andere dieren niet te vergeten

                                             en vogeltjes kunnen weer-
                                             heerlijk zingen zonder dat-
                                             het storend is voor mensen
                                             Alleen de bomen zijn er-
                                             helaas niet allemaal meer
                                             en dat doet mij veel pijn





                                 

                                            elise

6 opmerkingen:

  1. Hallo Lieve Elise,

    Ik ben het volkomen met je eens, nu de mens geen activiteiten meer kan doen auto's rijden niet meer en in fabrieken werken. Is de lucht kwaliteit omhoog gegaan. Wilde Dieren kunnen rustig zonder stress naar buiten dat vind ik het positieve aan dit virus.

    Verder hoop ik dat alles goed komt in de zomer. En dat de mens een ander inzicht heeft gekregen dat we voorzichtig met onze planeet om moeten gaan op spiritueel inzicht.

    Liefs,
    Jeffrey

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dank je wel voor je reactie bijen en is ook gezet.Ben soms niet online en zie het dan later. En ik ben het geheel met Jeff eens en ik vind jouw schrijven ook heel erg mooi. . De lucht is inderdaad niet langer dik met dampen, en inderdaad bomen hebben met veel problemen nog te kampen. De natuur kan nu inderdaad ook wat op adem komen. Slechts de mens heeft nu wel minder adem doordat virus veel mensen dit hebben afgenomen. En er is gelijk bewezen dat het niet alleen aan de boeren lag dat lucht zo was vervuilt. nu zijn het de bomen nog die zachtjes om hun mede bomen huilt. Wellicht dat de mens nu eens nadenken gaat hoe het land er nu voor staat.

    Fijne zondag vast en vergeet niet de klok weer te verzetten.
    LG, Tine

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dank je wel Tine voor je aardige reactie en jij ook fijne zondag en de klok zal\
    ik zeker niet vergeten!

    Lieve groet,Elise

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heb net wat moois gezet op de site die ik nu in zal geven.Ben benieuwd hoe jij mijn schrijven zal gaan beleven.Alvast fijne mooie week in het verschiet en al hoor je mij eens niet? Ik ben er wel hoor en kom zo af en toe gezellig op bezoek in je mooie gedichten hoek. LG,Tine

    BeantwoordenVerwijderen